טוב בחינוך

מערכת החינוך – למידה במהלך החיים – ספורט

היישוב כמרחב למידה | חינוך מצמיח ומיטיב

 

תחום החינוך במושבה מנוהל בצורה פקידותית, ללא חזון ושאר רוח. קיים צורך במגוון פתרונות שיתאימו לקהילות השונות. לדוגמה, קיים ביקוש מאוד גדול (רשימות המתנה) לחינוך אלטרנטיבי ואין מענה מספק.

חוסר שביעות רצון מהתיכון המרכזי  גורמים לכך שרבים מתלמידי היישוב מחפשים אלטרנטיבה בתיכונים מחוץ ליישוב.

אין מספיק מתקני ספורט ופנאי איכותיים.

 

יש צורך בהתאמת מערכת החינוך לשינויים שהתרחשו ומתרחשים ביישוב, שתכין לחיים במאה ה-21 ולמקצועות העתיד.

חינוך המעודד את התלמידים והתלמידות  לצמוח לבוגרים ולבוגרות פעילים ומעורבים שיראו את הקשר בין טובת החברה לבין טובתם האישית; חינוך ערכי מבטא את קולן של הקהילות השונות, מעניק להן שוויון הזדמנויות ומאפשר למידה וגדילה במהלך החיים ושילוב מגוון אוכלוסיות וגילאים. ; חינוך ערכי ונגיש, חינוך דינמי המתאים עצמו לעולם המשתנה.

 

שינוי במערכת החינוך היישובית

בראש מערכת החינוך בפרדס חנה-כרכור צריכה לעמוד דמות המסוגלת לשלב בין חזון אמיתי ומבוסס לבין יכולת פעולה והנעת תהליכי שינוי. לבנות חזון חינוכי יישובי שיגבה את מנהלות ומנהלי בתי הספר מול הפיקוח, ויעניק להם עצמאות ניהולית, שתשפר את יכולתם להוביל תהליכי חדשנות חינוכית עמוקה ואמיתית, לבסס מתודות וחזון ייחודי שיתרמו לבתי הספר הן בהישגים והן באקלים החינוכי.

 

שימוש מושכל במשאבי משרד החינוך

פתיחת אזורי רישום כפועל יוצא מתהליך מובנה של משרד החינוך  ל"ייחודיות בית-ספרית" כל בית ספר מגדיר לעצמו את הייחודיות שלו. כך למעשה כל בית ספר הוא אלטרנטיבי, מה שמאפשר פתיחת אזורי הרישום וכל תלמיד ותלמידה יוכלו ללמוד באיזה בית ספר שההם/ן בוחרים/רות . מדובר בתהליך משמעותי שיתפרש על פני שלוש-ארבע שנים.

 

חינוך למיומנויות המאה ה-21

יצירת תהליכי הטמעה של חדשנות חינוכית, כגון מיומנויות תקשוב, למידה מרחוק, PBL ,MOOC, עבודה בצוותים, יזמות חברתית ועסקית וחינוך פיננסי. תהליכים אלו יהפכו את הלמידה לרלוונטית ויביאו לשיפור בהישגים.

 

חינוך רגשי-אישי

חשיפת בתי הספר למעגלי שיח ודיאלוג (מעגלי הקשבה, תקשורת מקרבת) כאמצעי לשיפור האקלים הבית-ספרי וההישגים.

 

חינוך לשוויון

במערכת החינוך יושם דגש על התנהלות וחינוך לשוויון בכלל ולשוויון מגדרי בפרט. בכל דרגות החינוך יוטמעו תכנים לחינוך שוויוני. צוותי החינוך לגיל הרך ולבתי הספר מטעם המועצה יעברו השתלמויות בחינוך מודע מגדר ובחינוך למיניות בריאה. תתקיים פעילות לחיזוק המודעות לנושאים אלה בקרב תלמידות תלמידים והורים..

 

הקמת מערך למידה מרחוק ושיתוף מגמות בין בתי ספר

הנגשת שיעורים ומגמות בין בתי ספר על ידי שימוש באמצעי למידה מרחוק. פעולה כזו יכולה לצמצם את הגירעון התקציבי של תיכונים קטנים, לאפשר שפע וגישה למורים ולמורות טובים, ולתת הזדמנויות שוות לכלל התלמידים והתלמידות. לשם כך יש לסנכרן בין מערכות השיעורים ביישוב.

 

למידה לאורך החיים

בעולם שבו הידע מתעדכן יש צורך ללמוד לכל אורך החיים.

פרדס חנה-כרכור תהפוך לעיר מאפשרת למידה כמפתח לקידום חברתי, כלכלי ופוליטי, הן ברמת הפרט והן ברמת הציבור. המועצה תתמוך בקבוצות למידה יישוביות ותקצה מבני ציבור (למגוון שימושים).

 

מרחבים קהילתיים: מגרשי ספורט, גני שעשועים ועוד

בעידן שבו ילדות וילדים, כמו גם מבוגרות ומבוגרים, מבלים זמן רב מול המסכים, מתבקשות הפעולות הבאות:

  • הקמה של תשתיות ומתקני ספורט, גני שעשועים ומתחמי נופש
  • שיקום והשבחה של מגרשי ספורט מוזנחים ברחבי המושבה
  • פיתוח המגרשים בבתי הספר שישרתו את התלמידים/ות בבקרים ואת כלל התושבים בשעות אחרי הצהריים והערב
  • שילוב ספורטאי וספורטאיות עבר והווה בפעילות ספורטיבית בשכונות
  • סידור שבילי הליכה מסודרים ומוארים, תאורה במתקני ספורט ציבוריים והקמת סקייט פארק מקצועי.